Fri for mobberi

Fri for Mobberi er et antimobbeprogram til børnehave og indskoling, som Mary Fonden og Red Barnet står bag.

Fri for Mobberi er pædagogisk materiale til børn, men også til fagfolk og forældre. Materialet har til formål at styrke børnefællesskabet og forebygge mobning.

Fri for Mobberi er baseret på det nye mobbesyn, som bl.a. forsker Helle Rabøl Hansen repræsenterer: Der findes ikke onde børn, kun onde mønstre.

Fri for Mobberi er i dag ude i ca. 50 % af alle danske børnehaver og i ca. 40 % af alle skoler og SFO' er.

Fri for Mobberi består af en kuffert med pædagogiske redskaber som fx samtaletavler, massage, rytmik og bøger. Kufferten findes i en variant til børnehave og i en til skole/SFO - og der kommer snart en kuffert til 0-3-årige.

Der er også udviklet digitalt Fri for Mobberi-materiale, som er målrettet til 0.-2. klasser, hvor centrale elementer fra kufferten - i kombination med nye - er digitaliseret og kan tilgås på tablet og Smartboard. Det digitale Fri for Mobberi Universet kan bruges selvstændigt i indskolingen eller i kombination med den fysiske kuffert.

Hvis man vil vide mere, så er deres hjemmeside: www.friformobberi.dk/