Sundhedspolitikker

Københavns Kommune har vedtaget sundhedspolitikker for daginstitutionerne, som omhandler mad og måltider, bevægelse samt hygiejne.

Visionen er, at vi er aktivt medvirkende til at sikre børns sundhed og trivsel.

Vi arbejder med udgangspunkt i et bredt sundhedsbegreb i dagligdagen.

Sundhedspolitikkerne implementeres i årsplanen, og i vores pædagogiske læreplan som en del af det enkelte barns trivsel, udvikling og læring.

Vi anser det som en betydningsfuld pædagogisk opgave at grundlægge sunde kostvaner, medvirke til daglig fysisk aktivitet og gode hygiejnevaner for at sikre barnets sundhed og trivsel samt for at forebygge sygdomme.

Vi har udarbejdet tydelige normer og rutiner for personalet for at integrere sundheds-politikkerne som en del af Englegårds daglige kultur. Vejledninger findes i personalehåndbogen og som opslag relevante steder., så behovet for sund og nærende mad opfyldes.