Fødselsdagspolitik

Forældre og stuens personale aftaler i god tid, hvornår og hvordan vi skal fejre barnets fødselsdag. Vi vil meget gerne være med til at fejre barnets fødselsdag. Vi kan fejre fødselsdagen i Englegård eller vi kan fejre den hjemme hos jer.

Forældre og barn kan vælge at invitere barnets stue hjem. I børnehaven kan forældre og barn vælge at invitere barnets tværsgruppe hjem (Vilde venner, stjerner eller spilopper), i stedet for barnets stue.

Uanset om fødselsdagen bliver fejret i Englegård eller hjemme, opfordrer vi til kun at servere en sød ting (kage, is, flødeboller e.l.)

Fødselsdag i Englegård:

Fødselsdag på stuen fejres til samling 9:00. Vi sætter flag op, tænder lys, synger fødselsdagssang, råber hurra og giver en gave.  Barnet deler det ud, som der er med hjemmefra. Forældrene må gerne deltage, men det er ikke et krav

Fødselsdag hjemme hos barnet:

Når vi kommer hjem til fødselsdag ankommer vi ca. 9:30.

Hvis ikke andet er aftalt, forventer vi at få frokost.

Børnehavebørnene går hjem ca. kl. 12:00. De skal være tilbage i Englegård senest kl. 12:30.

Vuggestuebørnene går hjem ca. 11:30. De skal være tilbage i Englegård ca. kl. 12:00.

Slikposer og lignende tager vi dog ikke med tilbage til Englegård.